cukup bagiku, Allah

alhamdulillah ‘ala kulli, never regret, never for once !

sambil mendengar lagu, cukup bagiku oleh opick

tersedar dari lamunan yang sebenarnya kita tak mampu nak buat apa apa pun. all we need is His redha. ya allah, semua nikmat yang kau bagi adalah untuk menggembirakan ku setelah aku bersedih. aku tahu, kau akan bagi juga untuk gembirakan hambanya, it is just the matter of time and how grateful we are with your blessings.alhamdulillah

penuhi jiwa ini dengan satu rindu
rindu untuk mendapatkan cinta-Mu
meski tak layak ku harap debu cinta-Mu
meski begitu hina ku bersimpuh

cukup bagiku Allah, segalanya bagiku
dihatiku ini penuh berisi segala tentang Allah
kepada nabiMuhammad, tercurah shalawat Allah
tiada Tuhan selain Allah, cukup bagiku Allah

ya allah, aku tak tahu. aku tak tahu apa apa. terlampau hina diri ini untuk memohon hajat padamu, tapi aku tau engkau tahu. ya allah, terlampau banyak ujian yang engkau uji dalam bulan yang mulia ini. namun aku tahu, hanya denganMu aku tenang. hanya denganMu aku mampu hadapinya. hanya denganMU

hanya denganMu, aku tenang

aku merasakan dengan ujian yang kau beri sejak aku melangkah masuk KMB adalah untuk aku lebih mendekatkan diri kepadaMu.

aku rindu.

dengan ujian, kau dekatkan aku padamu. ya allah, berat ya allah. sangat berat ujian yang kau bagi. tapi aku tau, dengan mengingati mu aku tenang

ya allah,

kau menguji aku dengan ketidak mampuan ku berbicara di hadapan. tapi kau beri kelasmet yang supportive

kau menguji aku dengan result yang kalau orang lain dapat, akan sedih setiap kali exam. tapi kau bagi umi ngan abah untuk sokong dari awal

kau menguji aku dengan kesibukan tugas harian di kolej sebagai IB student. tapi kau bagi dhuha untuk lari sebentar dari dunia yang penuh fatamorgana

kau menguji aku dengan tanggungjawab sebagai daie, yang kena harungi cabaran, tapi kau bagi akhawat untuk kerja bersama, harungi bersama, jatuh bersama, dan gembira bersama

kau menguji aku dengan tiadanya placement ireland, sedang orang lain ada atleast satu conditional offer, tapi kau bagi peluang lagi lepas habis IB untuk masih lagi mampu belajar

kau menguji aku dengan ujian dunia di siang hari, tapi kau bagi pagi yang sunyi untuk dekatkan diri padamu

Tuhan sentuh aku dengan cinta-Mu
Basuh rindu dendam hatiku
Berlari mencari diri-Mu
Terbata meraba di fatamorgana dunia

alhamdulillah, terlampau banyak sebenarnya nikmat yang kau bagi untuk aku terus hidup. ya allah, aku selalu terlepas pandang dengan nikmat yang telah diberi. astaghfirullah

bila aku merungut, rupanya ada orang lagi yang lebih susah. bila kasut ku hilang, rupanya orang di sebelah, tak ada kaki pun. bila aku diuji dengan kehilangan sesuatu, engkau menguji orang di sebelah ku dengan kematian

ya allah, aku tau, sampai masanya engkau akan maqbulkan juga hajat hambamu. tapi, aku takut

aku takut yang aku akan lalai sebentar. tapi aku takut juga, dengan kelalaian ku, kau uji aku dengan sesuatu yang lebih berat.

ya allah, aku kagum dengan rasulullah. andai rasulullah bersama kita. rindunya bagindaaa

Tuhan ampun bila hamba terlena arungi sang hidup
Nenangis tercenung nafsu butakan sang mata
Berlutut memohon Engkau ampuni sang jiwa
Lewati sepi lewati duka

Di kehidupan yang sementara
Di dalam bising di dalam tawa
Hanya dengan-Mu aku tenang

Aku tenang

Berlari mencari terlempar tak pasti
Terbata meraba di fatamorgana dunia
Menangis tercenung nafsu butakan sang mata
Berlutut memohon Engkau ampuni sang jiwa

Image

ya allah, aku nak jadi hambamu yang selalu tenang. tenang dengan ujian. tenang dengan nikmat

insya Allah, be grateful for what we have. eh, a note to myself. never regret, never for once

enough for once, never for twice. alhamdulillah🙂

About seciput

khalifah ALLAH
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

