langit yang sama :)

alhamdulillah ‘ala kulli hal, setiap yang ada di langit dan di bumi, bertasbih padanya. dan aku mahu termasuk dalam golongan itu. insya allah :’)

sungguh. ramai yang bertanya, kenapa dah lama tak post.  afwan. masih mencari ilham, dan masa. erk, bukannya tak ada masa, yang dijadikan alasan. bukan juga ilham yang kekontangan. hanya diri sendiri yang rasa berat untuk menaip. sungguh, kalau boleh, saya nak satu dunia tahu keadaan saya; berlarikah saya, terjatuhkah saya, melompatkah saya, berterbangankah sayap saya. malah, kondisi hati saya juga menjadi tanda soal buat empunya organ ini. namun, seringkali terlintas dalam diri..

cukuplah allah bagiku. yang aku tahu, Dia bersamaku :’)

kalau nak ikut jumlah draft, erk. banyak dah sebenarnya. akan tetapi, heee semua tersangkut separuh jalan. afwan. no pushing factor untuk saya menaip😥

malam jumaat, menjadi rutin untukku menghabiskan surah alkahfi. sambil menunggu isya, saya target untuk sempat habis. biarlah dengan keberkatan surah yang mulia ini menjadi pelindung dariNya buat seminggu yang akan datang. akan tetapi, tiba tiba terbaca mesej dari post fb, yang menyentuh..untuk diri ini berhenti bertilawah

kak fatimah. akak tau tak yg saya selalu tersasul sebut nama kak fatimah bila nak panggil akak usrah sy yg baru ni. itu tandanya saya rindu akak sangat3. betul.😥 rindu sharing moment, rindu iftar,rindu baca mathurat dkt pavilion n rindu ukhuwah kita mcm dulu2.😥

tiba tiba rasa macam ada orang tengah potong bawang kat sebelah. waaaah, pedih sangat. dan di saat itu, pipi terasa basah. eh. ada air mata.

rindu? tu tak payah cakap la, kan. terlampau rindu. momen momen bersama adek adek usrah, momen momen bersama adek beradek usrah, momen momen bersama akhawat tercinta, momen momen bersama keluarga. sungguh tiada ungkapan yang boleh describe perasaan rindu itu. tahap gaban kot.

tapi bukan itu yang ditangisi sebenarnya.

tangisan yang keluar baru tersedar yang dah lama tak tanya khabar antunna semua. semua adek adek, regardless of adek adek usrah ke tak. akhawat serata dunia; malaysia, mesir, ireland, uk, india, australia, us dan kanada.

sungguh, terlupakah aku tentang kehadiran kalian? astaghfirullah

maafkan diri ini. di saat kalian membutuhkan pencerahan, saya sibuk dengan masalah diri😥

benarlah kata rasulullah saw;

one of you truly believes (in Allah and in His religion) until he loves for his brother what he loves for himself” 

bukhari and muslim

tidak sempurna iman, selagi mana kita tidak menyayangi diri saudara kita seperti mana kita mengasihi diri kita sendiri.

kita sibuk baiki iman kita, kita sibuk tingkatkan mutabaah amal kita, kita sibuk basahkan hati kita. tapi kita lupa tentang orang di luar sana. mereka yang butuhkan bantuan kita. sungguh, terlupakah aku?

maafkan aku ya😥

langit yang sama;

toleh ke langit, mencari kecantikan tersembunyi yang seringkali di jumpai satu masa dahulu. tercari cari sehingga mengalah dan mengeluh. merasakan disini tidak akan jumpa yang sama. tapi, aku lupa. langit disini sebenarnya adalah yang sama, dengan langit di sana. eh, bukankah penciptanya sama?

jika awak sedang melihat langit juga, sedarlah yang aku juga sedang melihatnya. doa untukmu tidak akan berhenti sehingga ketemu kita disyurga. sungguh, hanya dengan rahmat dan kasihNya sahaja kita berhak merasainya.

semoga kekal tsabat. yang saya tahu, allah sentiasa bersama kita😉

pencari redha ilahi di bumi hamka

About seciput

khalifah ALLAH
This entry was posted in dnt, life, soul food, Uncategorized. Bookmark the permalink.

One Response to langit yang sama :)

  1. anynomous says:

    maafkan diri ini juga, )’:

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s