blessed

allahumma soyiban nafi’an. no other greater words to praise Him on this blessful night, other than alhamdulillah :’) (currently, it is raining. heee)

saya pun tak tahu nak cakap macam mana ==’

setiap sesuatu yang berlaku ada hikmahnya, bukan? sambil menaip, hujan tengah turun. heee, bestnya. dah lama tak hujan. sangat seronok. bertambah seronok, sebab hari ni hari jumaat. plus, hari ni jugak eid adha❤ regardless of what happened, or will happened, hujan datang sebagai tanda hadiah dari allah untuk saya malam ni🙂

kadang kadang, kita selalu terlepas pandang dengan nikmat dan hadiah yang allah dah bagi indirectly pada kita. selalu kita cari benda yang tak ada depan mata kita. selalu jugak kita carik benda yang diluar skop pengangan kita. dan selalu jugak kita kejar seesuatu yang tak pasti. eh

saya pun tak tahu nak cakap macam mana. sejak menetap di bumi hamka selama dua bulan yang lalu. banyak perkara yang berlaku, untuk saya amek sebagai teguran dari allah. amek sebagai pengajaran dari allah. dan amek sebagai peluang dari allah. baik, kan allah? alhamdulillah

rupanya, saya terlupa yang ukhuwah antara kita sebatch juga adalah hadiah dari allah. saya tak meletakkan harapan yang tinggi menggunung antara kita semua, cukup sebagai semua dapat berjiran di syurga, seperti mana kita berjiran di bale (panggilan untuk asrama, di sini).

seronok, kan? (oh, saya tak mengharapkan anda baca post saya. hee) mungkin terlalu awal untuk saya mengucapkan kata kasih cinta saya kerana allah pada kalian, dan mungkin bunyi pelik jugak buat kita semua, tapi..ketahuilah yang saya sayang kalian semua. dari GF ke tingkat 2B🙂 dan itu satu kesilapan saya, yang saya terlupa kalian adalah hadiah dari allah untuk saya.

eh, hadiah untuk kita semua sebagai anak anak twinning🙂 ukhuwah islamiah yang berkekalan hingga berjiran di syurga. moga allah redha

heee. kadang kadang saya rasa macam mak, dengan korang. kadang kadang saya rasa macam kakak. tapi takpe laa. rumah saya pun ada ramai adek, so saya dah anggap kalian macam adek beradek. so, kita ni macam adek beradik ye🙂

saya takut. awak takut. dia pun takut. last last, semua orang takut. minggu depan nak exam dah. erk, tak sampai berapa jam sebenarnya ==’

takpe, one thing that i want to share with you guys..remember that we have allah. He is there, right beside us. so near, that we can actually whisper to Him about our worries. heee, kan kita selalu buat🙂

saya bukan lah orang yang paling layak untuk bicara tentang kasih, cinta dan rahmat allah dengan kalian. apatah lagi menyampaikan di depan. tapi, saya rasa perlu, sebab itu sahaja kekuatan saya di perantauan..jauh dari kawan kawan yang sering kuat menguatkan, jauh dari keluar yang supporting..jauh dari macam macam. tapi, satu benda je dekat. allah 🙂

esok, ada sambutan hari raya eid adha. sehari suntuk persiapan. eventnya, malam. saya tahu, orang yang tak tulis nama pasti bergembira dengan senang hatinya sebab diberi masa untuk study. kita yang ‘tertulis’ nama, tak pernah terfikir pun ‘ak tulis pun takpe’ mesti ada rasa berat, kan..untuk pergi esok.

hee, sungguh. semoga allah redha dengan pengorbanan kalian. ingatlah, allah pasti tunaikan janjinya untuk mereka yang bekerja kerananya. maka, ada satu je cara-bekerja kerana Nya. hee, tajdid niat ye sayang🙂

buat yang tak tulis nama, erk. ini juga adalah hadiah dari allah buat kalian. diberi masa untuk belajr. maka, pergunakanlah dengan sebaiknya. yang tulis nama, heee. allah menjanjikan sesuatu yang lebih besar buat kalian, insya allah❤

okeh, hujan tak berhenti lagi. esok ada gotong royong. isnin dah exam. dan tulisan dah mula merepek repek. seharusnya sudah tidur. heee.

sebenarnya saya tak tahu nak tulis apa. saya hanya mahu kalian tahu, yang saya sayang kalian, dan ketahuilah, allah sentiasa bersama kita❤

moga allah redha,

pengembara redha ilahi di bumi hamka

About seciput

khalifah ALLAH
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

