dah tak getar? *sigh

perasaan itu. sudah hilang😥

kemana hilangnya? seringkali dipersoalkan. kalau dulu, saya tak buat tu semua. sekarang, terpaksa control diri untuk menanganinya.

ingat lagi, di saat baru keluar kepompong. rasa bergetar hati sehingga ke tangan tangan untuk melakukan sesuatu yang tak biasa. sekarang? kemana hilangnya..

cuba menjadi getah sayur yang ikat tempe tu. yang karekteristiknya fleksibel. adakah terlalu memaksa? adakah getah tu dah putus? saya tak tahu😦

saya rasa tak ada apa apa

tapi, allah tu maha pengasih, apatah lagi sifat kasih sayangnya. sampai kadang kadang rasa malu, bila dikenang dosa yang baru buat.

dia masih bagi kita perasaan itu. cuma, lambat. maka bersyukurlah

Sesungguhnya, orang-orang yang beriman itu adalah mereka yang bila disebut nama Allah bergetarlah hati mereka dan apabila dibacakan kepada mereka ayat-ayatNya bertambahlah keimanan mereka dan kepada Tuhanlah mereka bertawakal, yaitu orang-orang yang mendirikan sholat dan nafkahkan sebagian rizki yang Kami berikan kepada mereka. Itulah orang-orang yang beriman dengan sebenar-benarnya. Mereka akan memperoleh beberapa derajat ketinggian disisi Tuhannya dan ampunan serta rizki yang mulia.”(QS. al-Anfal (8) 2-4).

saya tak tahu. perasaan ini. menggoyahkan jiwa. langsung, tidak menteteramkan. sungguh

mungkin, sebab tali getah sayur ikat tempe tu dah putus. huhu. ya allah, tolong sambung balek. aku rindu menjiwai cintaMu. atau ganti yang baru, mungkin

at the end of the day, all i want is you to be pleased with me. but i know, i failed you, everyday. astaghfirullah

ps: maaf, kepada sesiapa yang terkena dengan sentapan saya malam tadi, atau sebelum sebelum ini. saya sedang belajar untuk mengawal, dan at the same, jadi flexible. huhu. saya teringat ‘mix, but dont blend’. i am sorry

pray me strong. oh, i know, you want it too, so, let pray us strong🙂 ameen

salam sayang dari j-town

About seciput

khalifah ALLAH
This entry was posted in dnt. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

