gave it up, all for You :’)

amaran, kena baca sampai habes. istighfar dan mula dengan basmalah :’)

*sambil mendengar lagu raef, membuatkan saya nak menaip. dah lama tak menaip :’)

dakwah itu susah,
dakwah itu membebankan dan merunsingkan,
dakwah itu menghambat banyak perkara,
dakwah menghalang ramai orang utk mengejar cita cita,
dakwah itu menghalang seseorang utk bergembira,
dakwah itu macam macam. semua yang menstresskan. saya tak boleh jadi diri saya yang saya nak..

ya, saya stress dengan dakwah. sebab banyak benda saya tak boleh dapat.

:’) awak? kalau pernah rasa, atau sedang rasa. saya nak kongsi sesuatu..yang saya belajar semalam :’)

sambutan eid adha saya di bumi jatinangor🙂 satu perkongsian yang sangat memberi impak pada saya..memberi semangat semula..memberi cahay semula setelah terpadam buat seketika waktu..

oh, ya. bagi yang disekeliling saya, mungkin perasan. mungkin juga tidak. dua tiga minggu ni, saya seperti tidak keruan. seperti hilang arah. seperti..seperti ingin putus asa. oh. mungkin hanya pada yang betul betul perhati..

masalah usrah sendiri. membawa dua usrah adik, menjadi murjem, murgan, muwajih. eh. masalah akhawat. masalah hati. masalah diri. semua masalah la, pokoknya. haha.
tapi pointnya, semua masalah ini adalah hasil dari masalah keimanan kita. huu. sebab apa? sebab ia reflek bagaimana hubungan kita dengan allah. dan saya sangat sedih, sebab saya tak mampu membaikinya, menanganinya, apatah lagi mengatasinya😥

mungkin luaran tampak normal, dan saya tak nafikan, sebab saya memang akan tampak senormal yang mungkin🙂 eh

Yes everyday I’ll try to be as true as I can to You
‘Cause loving You the best I can
Will always be my number one and only plan

-raef

saya cuba utk melakukan dengan hati yang terbuka. hati yang berbunga. hati yang berserah. kerana dulu, saya pernah merasainya,serta menyaksikannya :’)

They say: “You’re out of your mind”
“Don’t you know that love fades away?”
They say: “It only brings you pain!”

-raef

kerana cinta? harusnya bisa sih😉 dan kerana cinta kan pencipta langit, harus lebih lagi impaknya.

But what I feel is so real!
I gave it up and turned to You
‘Cause I know what your love can do
O Allah open up our hearts
And make us feel how it’s so real with You!

-raef

🙂 kemana hilangya?

mungkin aspirasi cinta telah berubah. dan harus diperbaharui. tajdid niat, bahasa mudahnnya..

bahasa memang mudah..perlaksanaanya gimana? semudah menyebutnya?

qorban itu, terjemahan bahasa CINTA
bahasa CINTA IBRAHIM pada TUHANnya, mengatasi rasa cinta pada zuritat yang lama terhenti
bahasa CINTA ISMAIL pada PENCIPTAnya, menongkah rasa cinta pada kehidupan, menyerah batang tengkok pada sebuah maut,
bahasa CINTA HAJAR pada RABBnya, terbuang kepedulian nasib diri dan sang bayi, menapaki hidup di tengah seluas padang pasir
-quoted, FB

raya haji kali ni, telah memberi penjelasan tentang pengorbanan yang sebenar (mungkin. eh)

I gave it up all for You
And there ain’t nothing that I won’t do
All I know deep down inside
It’s what I feel and it’s so real with You!

-raef

pengorbanan itu CINTA. tanda cinta kepada selayaknya. buktinya..?pengorbanan yang kita buat. kerana ukuran pengorbanan, bisa juga membuktikan tanda keimanan kita, pada sang pencipta :’)

berdakwahlah kerana cinta.
cinta yang membuah, dan rasa manisnya buah itu, dirasakan oleh si pemakan.

oh ya, saya tak nafikan. penyelasan yang dirasakan tentang dakwah diatas, itu benar. tapi hanya akan terasa bila kita meletakkan limitasi atau boundary kepada cinta kita. kita akan terasa limitnya dunia dan cita cita kita. kerana kita mengharapkan sesuatu kepada apa yang kita cintakan..

tapi tu lah. hakikatnya, cinta yang sebenar, tiada sempadan. boundless. tu lah cinta hakiki pada ilahi. buat dakwah pun, berbunga bunga. sebab kita tahu, ada Allah bersama kita.

ya, Allah akan sentiasa bersama. cuma kita yang kena jelas, kemana kita menyeru manusia. supaya kita tak penat. eh

satu lagi benda. pasti semua pernah merasainya, apa yang saya rasa tentang dakwah tu. tapi, melebihi itu semua, satu benda yang saya selalu terlepas atau lupa. adalah, ganjaran olehNya. ganjaran yang sering dikejar oleh para nabi dan sahabat. tu yang memotivasikan mereka supaya lebih maju kedepan tanpa berdalih

jom jadi seperti mereka. lillah🙂

allahumma amin :’) doakan saya, doakan semua

About seciput

khalifah ALLAH
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s