aku cuba

alhamdulillah, ala kulli.

aku memang jarang menulis. sangat jarang update. tapi, bila aku down, aku akan baca balek apa aku post. dia kasik semangat. mungkin sebab setiapkli aku post, adalah saat jatuh. saat brpaut dengan sangat kuat. mungkin juga saat aku mula berdalih.

allah tu baik, kan?šŸ™‚

when you feel all alone in this world,
and theres nobody to count your tears,

saat makin terasa beratnya bebanan dakwah, saat terasa sukarnya ijazah yang dipikul. air mata mula menjadi sangat murah

so cheap, that you could hardly keep.

you see, we all have a path to choose,
throuh the valleys and hill we go
with the ups and the down
never fret never frown, girl

why?

cause, allah knows

biarlah ditipu, ditinggalkan, diperlekehkan malah dipertikaikan pilihan jalanan dakwah kita. jika kerana allah, pasti allah akan mengganjarinya, bukan?

dan siapaka yang lebih baik agamanya daripada orang yang dengan ikhlas berserah diri kepada allah, sedang dia mengerjakan kebaikan, dan mengikuti agama ibrahim yang lurus? dan allah telah memilih ibrahim menjadi kesayanganNya (4:125)

milik allah apa yang dilangit, dan dibumi. termasuk apa akan terjadi esok, dan milik allah jugalah jalan dakwah ini.

aku cuba berdiri, dn meneruskan perjalanan. saat aku melihat kiri dan kanan, ramai yang sedang berlari jauh. dan mungkin mempertikaikan pilihan aku.

memperlekehkan barangkali.

astaghfirullah. syaitan itu sedang bertepuk tangan. melihat orang muslim mula berprasangka.

biarlah, apa orang nak kata, fatimah. move one, je. cause allah knows.

jika benar engkau berlari jauh meninggalkan aku, ukthi. tunggu aku di pintu sorga. aku sedang  merangkak ni. sebab struggle gua susah :’)

moga allah redha. doakam aku mati dipuncak keimanan tertinggi. dan selesai tugas, semampu gue :’) allahu raabi. terlalu rindukan syurga, kerana dunia terlalu menyesakkan

bumi jatinangor, 0611 pagi. kurang seminggu nak final

jzkk ukhti, for the song “allah knows”. He just knows me well enough šŸ™‚

About seciput

khalifah ALLAH
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

